۱۳۹۸ آذر ۲۸, پنجشنبه

نوجوان ناشنوای ایلامی منتقل شده به افغانستان پس از ۱۷ روز به ایران بازگشت

خبرگزاری هرانا – یک نوجوان ۱۷ ساله ناشنوا ایلامی چندی پیش به دلیل شباهت به اتباع افغانستان بازداشت و از سوی پلیس به کشور افغانستان فرستاده شده بود. این نوجوان پس از گذشت ۱۷ روز با پیگیری خانواده‌اش و نیروهای مرزبانی به ایران بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از  فارس، نوجوان ۱۷ ساله ناشنوا  ایلامی که به دلیل شباهت به افغانستانی‌ها از سوی پلیس ایران به افغانستان فرستاده شده بود پس از ۱۷ روز به ایران بازگشت.

هویت این نوجوان «حامد» اعلام شده که ماه گذشته از ایلام راهی مشهد شده بود در تاریخ ۲۰ آبان ماه در شهر خرم‌آباد استان لرستان به عنوان تبعه افغان دستگیر و سپس به اردوگاه «ابراهیم‌آباد» محل اسکان اتباع افغان در شهرستان اراک منتقل و از آنجا به افغانستان فرستاده شده بود. این نوجوان پس از گذشت ۱۷ روز با پیگیری خانواده‌اش و نیروهای مرزبانی به ایران بازگردانده شد.
پدر «حامد» با بیان اینکه برای پیدا کردن فرزندش، حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کرده، گفت: “حامد تلفن همراه داشته، اما مأموران انتظامی خرم‌آباد هنگام دستگیری گوشی او را شکسته‌اند در حالی که اگر تلفن همراه او می‌ماند این جریان‌ها برای فرزندم پیش نمی‌آمد.»
علی‌اکبر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان «تایباد» با تائید این موضوع، مدعی شد: “نداشتن مدارک شناسایی و تصمیم این پسر نوجوان به فرار از دست پلیس این برداشت را به وجود می‌آورد که او یک تبعه خارجی غیرمجاز است. این پسر نوجوان شش روز بعد به عنوان تبعه خارجی بدون مدارک هویتی از کشور اخراج شده است”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...