۱۴۰۰ شهریور ۲۱, یکشنبه

مشهد؛ گزارشی ازآخرین وضعیت عباس واحدیان شاهرودی معلم و فعال مدنی در بازداشتگاه


عباس واحدیان شاهرودی معلم و فعال مدنی، از امضاکنندگان بیانیه ١۴ نفر برای استعفای خامنه‌ای، هنوز در انفرادی وزارت اطلاعات مشهد تحت فشار و بازجویی است او با پرونده جدیدی همچون «اقدام‌ علیه امنیت ملی» رو به رو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰،توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

همزمان منزل دختر آقای واحدیان در مشهد توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفته و برخی از وسایل شخصی آنها از جمله مدارک و لوازم الکترونیک ضبط شده است.

همزمان با بازداشت عباس واحدیان شاهرودی در رضوانشهر، ماموران به خانه ایشان در مشهد هجوم برده و ضمن تفتیش منزل، گوشی و لپ تاپ دخترشان هنگامه واحدیان شاهرودی را هم ضبط کرده‌اند.

او پیشتردر روز ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در پی یورش مأموران امنیتی به منزلش در مشهد بازداشت شد و به مکان نامعلومی منتقل گردید. شهلا جهان‌بین، همسر او نیز در همان روز بازداشت شد.

تهدید خانواده دختر آقای واحدیان شاهرودی، هنگامه، به صدای آمریکا گفت:« که مأموران به خواهر خردسال و ۹ ساله‌اش گفتند که پدرت را می‌کشیم و برادر ۲۰ ساله‌اش را به بازداشت تهدید کردند. وی پیش‌تر نیز در ۱۹ مهر ۱۳۹۷ و همچنین شش سال پیش از این، به اتهاماتی سیاسی، بازداشت شده‌بود.

واحدیان شاهرودی به حکم دادگاه انقلاب مشهد، «به اتهام توهین به خمینی و خامنه‌ای، براندازی حکومت جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام، مصاحبه با رسانه‌های معاند نظام، تشویش اذهان عمومی، تشکیل گروه تلگرامی به قصد نشر اکاذیب و برهم زدن امنیت ملی، اجتماع و ارتباط با گروه‌های معاند نظام»، به حبس طولانی، محکوم شد. ۴۵ روز از محکومیت وی، در سلول انفرادی سپری شد.

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه توسط ماموران اداره اطلاعات در رضوانشهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همزمان منزل دختر آقای واحدیان در مشهد توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفت و برخی از وسایل شخصی آنها از جمله مدارک و لوازم الکترونیک ضبط شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...