۱۳۹۸ شهریور ۲۱, پنجشنبه

آموزش و پرورش ایران تحصیل برای دانش‌آموزانی که اظهار پیروی از ادیان غیررسمی کنند را ممنوع کرد

جمهوری اسلامی که حق تحصیل دانشجویان را به خاطر اعتقادات مذهبی همچون بهائی بودن بارها سلب کرده است، این بار اعلام کرد تحصیل برای دانش‌آموزان «پیرو ادیان دیگر» که اعلام کنند پیرو دینی دیگر هستند، ممنوع است.محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه ۲۰ شهریور در حاشیه جلسه هیئت وزیران گفت: اگر دانش آموزان اظهار کنند که پیروان ادیان دیگری بجز ادیان رسمی کشور هستند و این اقدام آن‌ها به نوعی تبلیغ محسوب شود، تحصیل آن‌ها در مدارس ممنوع است.

ا
ین اولین بار نیست که دانش‌آموزان و دانشجویان اقلیت‌های مذهبی و دینی در ایران به محرومیت تحصیلی تهدید و یا روبرو می‌شوند. پیشتر سایت‌های حقوق بشری گزارش داده بودند که تعداد دانش آموزان بهائی محروم شده از ادامه تحصیل در دانشگاه در سال ۹۷ افزایش یافته و به ۵۸ نفر رسیده است.
چندی پیش نیز سازمان بهزیستی اعلام کرده بود که به کارگیری پرسنل از اقلیت دینی تحت هر عنوان در مهدکودک، به غیر از مهدهای مخصوص اقلیت‌های دینی، ممنوع است که این موضوع پس از واکنش‌های انتقادی منتفی شد.
یک کارزار مسیحیان ایران محدودیت حضور اقلیت های مذهبی در مهدکودک ها را محکوم کرد
اقلیت های دینی در ایران با نقض حقوق بشر و نابرابری مواجه هستند. به طوری که در بخشی از گزارش وضعیت حقوق بشر جهان در سال ۲۰۱۸ که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، به نقض حقوق بشر در ایران نیز اشاره شده است.
ایالات متحده بارها سرکوب پیروان اقلیت‌های دینی و مذهبی از جمله بهائیان، دراویش، نوکیشان مسیحی، و حتی مسلمانان سنی‌مذهب توسط رژیم جمهوری اسلامی را محکوم کرده است.​

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...