۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۰, جمعه

کشته شدن سه شهروند اهل دلگان توسط نیروهای انتظامی

روز پنجشنبه 19 اردیبهشت ماه، سه شهروند اهل شهرستان دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان که سوار بر یک موتورسیکلت بودند، هدف تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی قرار گرفتند و هر سه نفر آنها از جمله یک کودک ۱۱ ساله جان خود را از دست دادند.
در این خصوص سردار “محمد قنبری” فرمانده پلیس استان سیستان و بلوچستان، از کشته شدن “سه شرور مسلح” خبر داد. او بدون ذکر اسامی، این افراد را سارق، مسلح و شرور معرفی کرد که، “برای سرقت کامیون های حاوی بار صیفی جات رفته بودند”. این ادعا توسط فرمانده پلیس استان، در حالی بیان می شود که، یکی از کشته شدگان این واقعه، کودکی ۱۱ ساله است. به گفته شاهدان عینی این سه تن در نزدگی محل زندگی خود سوار بر موتورسیکلت بودند که ماموران رژیم بعد از اخطار ایست بدون درنگ به سوی آنها شلیک کردند. براساس گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸، سیصد شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه تیراندازی نیروهای رژیم دچار حادثه شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...