۱۳۹۷ بهمن ۲۷, شنبه

محکومیت سحر کاظمی به ۵ سال حبس همزمان با آزادی سه شهروند دیگر با تودیع قرار

خبرگزاری هرانا – سحر کاظمی، شهروند اهل سنندج توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد، از طرفی همسر وی مادح فتحی نیز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر آزاد شد. همزمان دو شهروند دیگر اهل پیرانشهر با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۵ بهمن‌ماه، مادح فتحی پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه‌ی ١٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.
مادح فتحی روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان‌ ۹۷ پس از احضار به اداره‌ی اطلاعات سنندج بازداشت شده بود و در زمان بازداشت از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده خود محروم بود.
از طرفی، سحر کاظمی، همسر مادح فتحی توسط دادگاه انقلاب سنندج به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد، وی به حکم صادره اعتراض کرده است.
تا لحظه تنظیم این خبر از اتهامات مطروحه علیه وی در دادگاه اطلاعی در دست نیست.
خانم کاظمی روز یکشنبه ۱۱ آذرماه پس از مراجعه به دادگستری سنندج بازداشت شده بود. وی در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه در حالی به از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بند زنان زندان سنندج منتقل شده بود که تا آن زمان از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده خود محروم بود.
سحر کاظمی پیشتر در تاریخ ۱۸ مردادماه ۹۷ در منزل شخصی خود توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده و نهایتا در تاریخ ۳ آذرماه به صورت موقت آزاد شده بود.

آزادی دو شهروند اهل پیرانشهر با تودیع قرار وثیقه

بر اساس گزارشی دیگر از پیرانشهر، روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، “رزگار محمدی” از اهالی ڀیرانشهر پس از اتمام مراحل بازجویی، با تودیع وثیقه‌ی ۷۰ میلیون تومانی تا ڀایان مراحل دادرسی آزاد شد.
رزگار محمدی روز دوشنبه ۸ بهمن در بخش لاجان شهرستان پیرانشهر در نزدیکی شهر گردکشانه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شده بود.
همزمان “عادل بخشوری” (قادری) ۲۷ ساله فرزند رسول از اهالی روستای پسوه از توابع همین شهرستان هم با اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت آزاد شده است. او روز چهارشنبه ۳ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت شده بود.
اتهام مطروحه علیه این دو شهروند پیرانشهری در مراحل بازجویی “همکاری با احزاب کرد مخالف نظام” عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...