۱۳۹۷ بهمن ۲۸, یکشنبه

زخمی شدن یک کولبر در مناطق مرزی پیرانشهر


خبرگزاری هرانا – یک کولبر در مناطق مرزی شهرستان پیرانشهر در پی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی زخمی شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در روزهای گذشته یک کولبر به نام «عثمان مام‌حسن» فرزند کریم در حالی که از دهستان پیران از توابع شهرستان پیرانشهر راهی ارتفاعات مرزی بود، در جریان شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، از ناحیه‌ی پا زخمی شد.

بر اساس این گزارش این شهروند از چندی پیش در نقاط مرزی این شهرستان به کولبری روی آورده و طی روزهای گذشته در پنج کیلومتری مرز، به ضرب گلوله‌ی نیروهای مرزبانی زخمی شده و جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی ارومیه منتقل شده است.
شهرستان پیرانشهر یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است.
کولبری، شغلی کاذب و مشقت‌بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می‌آورند و سالانه ده‌ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می‌شوند.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی ماه گذشته با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.
بر اساس این گزارش به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، قتل ۴۸ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۱۰۴ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی در محدوده غرب و شمال غربی کشور مستند شده است.
بر اساس این آمار، در کنار افرادی که هویت آنان به عنوان کولبر روشن شده، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...