۱۴۰۰ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

سالار طاهرافشار فعال تُرک (آذربایجانی) بازداشت شد


سالار طاهرافشار، فعال تُرک (آذربایجانی)، امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه موسوم به بازداشتگاه ۹ پله منتقل شده است.

دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی پیشتر آقای طاهرافشار را  به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

سالار طاهرافشار فعال تُرک (آذربایجانی) توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این فعال مدنی از بابت اتهام های «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در گروه ها و دستجات با هدف برهم زدن امنیت کشور»به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این شهروند ساکن ارومیه در روز روشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸، در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بود.

وی پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه مرکزی ارومیه منتقل شد.

این فعال مدنی تُرک، پس از مدتی با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه مرکزی ارومیه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

اواخر دی ماه ۱۳۹۸، سالار طاهرافشار به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو مجتمع بهشتی ارومیه احضار شد.

بر اساس احضاریه‌ای که به دست آقای طاهرافشار رسیده بود وی می بایست ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۸، در شعبه ذکر شده حاضر شود.

اتهام های «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی»، «شعار دادن و اخلال در نظم عمومی از طریق بارگذاری فیلم‌های اخلال در نظم عمومی در فضای مجازی»، «اخلال در نظم آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات و اعتراضات غیر قانونی»، «تخریب پمپ بنزین و اخلال در نظم عمومی» و چند اتهام دیگر مجموع ردیف اتهام هایی هستند که در این پرونده برای چند متهم بازداشت شده‌ اعتراضات سراسری آبان ماه ۱۳۹۸، به متهمان منتسب شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...