۱۳۹۹ شهریور ۲۵, سه‌شنبه

حکم اعدام روح الله زم روزنامه نگار و فعال رسانه ای تائید شد


حکم اعدام صادره بر علیه روح الله زم، روزنامه نگار و مدیر سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز توسط شعبه دیوان عالی کشور عیناً تأیید شد.

امروز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، حکم اعدام روح الله زم، فعال رسانه ای و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز که در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شده بود، از سوی شعبه دیوان عالی کشور تأیید شد.

مرتضوی مقدم،، رئیس دیوان عالی رژیم ایران، امروز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، از ختم رسیدگی به پرونده روح‌الله زم در این نهاد خبر داد.

همچنین سخنگوی قوه قضائیه غلامحسین اسماعیلی ضمن تأیید این خبر اعلام کرد: «دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده زم، اعتراض وی را به استناد دلایل و مستندات پرونده نپذیرفت و حکم وی را تائید کرد.»

پیشتر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشستی خبری با غیر قطعی و قابل فرجام خواهی خواندن این خبر گفته بود: «دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات را توام با هم از مصادیق افساد فی الارض دانسته و بدین جهت حکم اعدام صادر کرده است و چند مورد دیگر که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده را مجازات حبس تعیین کرده است. این حکم غیر قطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.»

روح الله زم، سردبیر و موسس وبسایت خبری آمد نیوز، روز یکشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸، پس از مسافرت از کشور فرانسه به عراق این فعال رسانه ای توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ربوده شده و  به ایران منتقل شد.

روز دوشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸، روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که روح‌الله زم، یکی از مدیران آمدنیوز را «طی یک عملیات پیچیده و با حربه فریب اطلاعاتی» بازداشت کرده است.

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه ای در روز دوشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸، بدون اشاره به جزئیات بازداشت روح الله زم گفته بود که آقای «زم را به داخل کشور هدایت و بازداشت» کرده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی پس از اعتراضات دی‌ماه سال ۱۳۹۶،  سخنانی را علیه روح‌الله زم موسس سایت آمد نیوز بیان کرده بودند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...