۱۳۹۹ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

قتل دختران بدست باورها و قوانین ظالمانه



  • قتل فجیع و دلخراش رومینا اشرفی، دختر ۱۴ساله در تالش به‌دست پدرش.
‍ رومینا اشرفی دختری بود که به دست نزدیکترین شخص زندگیش یعنی پدر، به وضع فجیعی به قتل رسید. علت قتل در یک کلام ناموسی خوانده میشود. بدرستی که قتل های ناموسی ریشه در ناآگاهی، اعتقادات مذهبی، قائل نبودن حق انتخاب برای جنس زن و‌ از همه تاسف بارتر حق برده خواندن زنان و دختران، که از ریشه های اصلی این نوع توحش هستند.

رومیناهای بسیاری قربانی این نوع توحش شده اند و طبیعتا آخرین قربانیان آن نیز نخواهند بود ‌و مختص به یک سرزمین هم نیست. این قتل فجیع و دلخراش رومینا اشرفی به دست پدرش نتیجه سیاست‌ها و قوانین ظالمانه و قرون‌ وسطایی نظام زن‌ستیز حکومت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است که در قانون و در عمل وحشت و ظلم و ستم علیه دختران و زنان را تشویق و ترویج می‌دهد.

مسئول قتل رومینا اشرفی، فاشیسم دینی حاکم بر ایران است.

رومینای ۱۴ ساله به راحتی به کسی دل میبندد که دو برابر سن خودش را دارد. با عشقش فرار میکند تا شاید طعم آزاد بودن را در وعده های یک مرد دیگر پیدا کند. بعد از چند روز رومینا با ترس و لرز و حتی با التماس از پلیس که مرا تحویل پدرم ندهید به خانه بازگردانده میشود. پدر، غیرت مذهبیش گل میکند اصلا مذهب برای همین ساخته شده که مریدانش را غیرتی و با ناموس بار بیاورد.

رومینا قربانی مذهبی میشود که پدرش در جامعه جمهوری اسلامی به خودش این اجازه را میدهد که گردن را بزند تا سنت محمد را به جای آورد.

مردی که رومینا را فراری داده نیز دست کمی از پدر رومینا ندارد. به گفته خودش چند سالی بود که با رومینا دوست بوده، یعنی این لندهور هم بر اساس قدرتی که سنت پیامبرش بر او نازل کرده به خودش اجازه داده با یک کودک ارتباط عشقی داشته باشد. باز هم بر طبق گفته های دوست پسر رومینا این اجازه را میخواسته که رسمیت ببخشد و شرعا به ندیمه خردسالش تجاوز بکند. اما بخاطر باورهای مذهبی هرکدام، یعنی شیعه و سنی بودن طرفین، پدر مخالفت میکند.
کسی نیست که بگوید پدر جان چرا بخاطر کودکی دخترت، خواستگار را رد نکردی.
و اینگونه گلی زیبا را، کودکی بی دفاع را، کودکی که قربانی تمام زنجیرهایی شد که شما به نام ناموس به پای خودتان بسته اید.
رومیناهای سرزمینم کم نیستند،
یا به آتش کشیده می‌شوند،
یا با اسید میسوزند،
یا با حجاب اجباری،
ویا بخاطر دوست داشتن و دوست داشته شدن مورد خشونت قرار میگیرند.
نه به خشونت علیه زنان و دختران
نه به ازدواج کودکان

آزاد بهراهی

30 می 2020

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...