۱۳۹۷ بهمن ۲۱, یکشنبه

انتقال خشونت آمیز چهل نفر از زنان زندان قرچک ورامین به زندان اوین


شمار زیادی از زنان زندان قرچک ورامین با وضعیت خشونت آمیزی به زندان اوین منتقل شدند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز شنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۹۷ حدود ۴۰ نفر از زنان زندان قرچک ورامین در حالیکه سرشان با گونی پوشانده شده بود به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند.

پس از حمله گارد زندان قرچک ورامین با استفاده از گاز فلفل و پرتاب گاز اشک‌آور به بند دربسته یک و دو این زندان، زنان زندانی برای خنثی کردن اثرات گار اشک‌آور اقدام به آتش زدن پتوها و تخت‌های خود کردند. آنها سپس در حیاط با مأموران گارد و مأموران زندان درگیر شدند. به دنبال این درگیری، مأموران با پوشاندن سرهای آنان با گونی٫ این زندانیان را به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل کردند.
شایان ذکر است که شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه نیروهای گارد زندان شهر ری (قرچک ورامین) با استفاده از گاز فلفل و اشک‌آور به زنان زندانی در بندهای یک و دو حمله کردند و با زنان زندانی درگیر شده و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند. این درگیری‌ها به روزجمعه و شنبه نیز کشیده شد. که در نهایت مأموران زندان اقدام به انتقال ۴۰ تن از آنان به زندان اوین کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...