۱۳۹۹ مهر ۱۲, شنبه

ناصر خلوصی به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

 

 ناصر خلوصی، فعال ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه انقلاب تبریز و دادگاه کیفری دو این شهرستان به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ‌ ۱۷ و ۲۴ شهریور امسال به ترتیب در شعبه ۱ دادگاه انقلاب و شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز برگزار شد.

آقای خلوصی در بخش نخست پرونده بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی داود حملبر در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۹ صادر و اخیرا ابلاغ شده است، از بابت اتهام “عضویت در گروه طیف مستقل آذربایجان” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس دادنامه صادره وی در این پرونده از اتهام تبلیغ علیه نظام نیز تبرئه شده است.

ناصر خلوصی همچنین در بخش دوم پرونده خود بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه دو کیفری تبریز به ریاست قاضی محمدعلی پیری در تاریخ ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹ صادر و اخیرا ابلاغ شده است، از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت ۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات آقای خلوصی در خصوص بخش نخست پرونده وی در تاریخ ۱۷ شهریورماه امسال در دادگاه انقلاب تبریز و درباره بخش دوم پرونده در تاریخ ۲۴ شهریورماه در دادگاه کیفری دو این شهرستان برگزار شد.

آقای خلوصی در تاریخ ۲۳ آذر ۹۸ در یکی از خیابان‌های تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۷ اسفند ۹۸ با تودیع قرار از زندان تبریز آزاد شد.

ناصر خلوصی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد. وی در تاریخ ۴ بهمن ماه سال ۹۵ بازداشت شد و نهایتا توسط شعبه دوم دادسرای ارومیه به اتهامات عضویت در جمعیت غیرقانونی و راه اندازی جمعیت غیرقانونی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای خلوصی در تاریخ ۸ آبان ۹۶ در منزل پدری خود در تبریز بازداشت و برای اجرای حکم به زندان این شهر منتقل و پس از گذشت ۴ ماه، در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۹۶ از زندان تبریز آزاد شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...