۱۳۹۸ مرداد ۹, چهارشنبه

کسری 10 هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در سال 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ همزمان با سفر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی خانم اولاد قباد نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش مجلس از فضا های آموزشی خمین بازدید کرد.

خانم اولادی قباد عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید ها گفت: یکی از مهمترین چالش های آموزش و پرورش بودچه این وزارت خانه است که سهم آنها از بودجه عمومی کشور حدود 10 درصد است و سالیانه با 10هزار میلیارد کسری بودجه مواجه می باشد.
وی به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت:در شهرستان خمین 6 هزار ساعت نیازمند نیروی حق التدریس است که در حال حاضر از نیرو های بازنشسته استفاده می شود.
اولاد قباد به فرسودگی مدارس در سطح کشور هم اشاره کرد افزود: 8 مدرسه در شهرستان خمین نیازمند به تخریب کامل و نوسازی می باشد که 20 درصد مدارس این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارد که در کمیسیون آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اولاد قباد گفت: با بازدید های انجام شده از دانشگاه آزاد واحد خمین، امیدواریم بتوانیم با بررسی های انجام شده در کمیسون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی رشته داروسازی را در این دانشگاه تاسیس کنیم.  
بازنشستگی بیش از 200 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش تا سال 1400
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در حاشیه بازدید از مراکز دانشگاهی و مدارس خمین از بازنشستگی بیش از 200 هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش تا سال 1400 خبر داد.
فریده اولاد قباد گفت: براساس برنامه ششم توسعه منابع انسانی از طریق ماده 28 و به کارگیری دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تامین می شود.
وی در ادامه با اعلام خبر خوش برای بازنشستگان 97 گفت: در جلسات برگزار شده و پیگیری های انجام شده مطالبات تمام بازنشستگان سال 97 تا مهر سال جاری پرداخت می شود و در ادامه پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 98 انجام خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه 40 درصد مدارس کشور نیز به تخریب و نوسازی نیاز دارد گفت: مهر امسال پایان مدارس خشتی و گلی است اما مدارس کانکسی همچنان در کشور وجود دارد که مدارس کانکسی در شهرستان های استان تهران نیزوجود دارد و جمع آوری این مدارس به نگاه ویژه دولت و کمک خیریان مدرسه ساز نیاز دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضرب و جرح شکیلا منفرد زندانی سیاسی توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی این زندان مورد ضرب و ش...